Problemer med å åpne låst blankett i abonnement

Hvis man søker opp blanketten i søkefeltet på navn eller referanse kan denne feilmeldingen forekomme:

Feilmelding eBlanketter

 

Låste blanketter kan kun åpnes av brukeren som blanketten er låst til hvis den er åpen eller avsluttet feil. Å avslutte feil betyr at man har lukket blanketten via krysset øverst til høyre i nettleseren eller har klikket på tilbakeknappen i nettleseren – riktig avslutting av blanketter er å klikke «Avbryt» eller «Lagre og lukk».

Selv ikke administrator av abonnementet vil kunne klare å åpne blanketten i disse tilfellene.

Dersom en blankett lukkes korrekt vil den automatisk låse seg opp uansett hvilken bruker som forsøker å åpne blanketten.
 
Hvis man opplever at man ikke får åpnet blankettene ved å søke etter dem, kan man sortere på sorteringsfeltene over hver kolonne, enten på navn, endret dato eller referanse.

For å åpne blankettene bruk piltastene i bunnen på siden hvor blankettene er listet opp for å bla deg frem til blanketten.