Problemer med å åpne låst blankett i abonnement

Hvis man søker opp blanketten i søkefeltet på navn eller referanse kan denne feilmeldingen forekomme:

Hvis man forsøker å åpne en blanketten kan denne feilmeldingen forekomme:

Feilmelding eBlanketter

 

Dette skjer når noen har åpnet blanketten, men ikke har lukket den korrekt.

Låste blanketter kan kun åpnes av brukeren som blanketten er låst til. Blanketten blir låst hvis den er åpnet eller avsluttet feil. Å avslutte feil betyr at man har lukket blanketten via krysset øverst til høyre i nettleseren eller har klikket på tilbakeknappen i nettleseren – riktig avslutting av blanketter er å klikke «Avbryt» eller «Lagre og lukk».

Selv ikke administrator av abonnementet vil kunne klare å åpne blanketten i disse tilfellene.

Dersom en blankett lukkes korrekt vil den ikke låse seg.
 
Hvis man opplever at man ikke finner blankettene ved å søke etter dem, kan man sortere på sorteringsfeltene over hver kolonne, enten på navn, endret dato eller referanse. Husk å trykke på «Vis alle» om du har utført et søk (for å fjerne søket).

Du kan nå bla deg frem til blankettene ved å bruke piltastene i bunnen på siden hvor blankettene er listet opp for å bla deg frem til blanketten. Her kan man med fordel velge å vise 30 eller 50 blanketter per side.